Rabat 30%

na wymianę klocków i tarcz hamulcowych

Przyhamuj z Volvo Car Kalisz

Głównym czynnikiem, o którym powinniśmy pamiętać podczas użytkowania samochodu jest zachowanie bezpieczeństwa. Nie chodzi jedynie o przestrzeganie przepisów drogowych, ale także o sprawność techniczną pojazdu. Jednym z ważnych układów, którego działanie należy systematycznie weryfikować jest układ hamulcowy. O jego sprawnym funkcjonowaniu decyduje m.in. stan klocków i tarczy hamulcowych.

Skorzystaj z naszej promocji i odbierz rabat 30% na wymianę klocków i tarcz w naszym serwisie.

 

Dlaczego te elementy są tak istotne? I kiedy należy przeprowadzić ich wymianę? Odpowiedzi udzieli nasz fachowy doradca.

Jak używać, żeby nie zużyć

Tarcze i klocki to elementy, które po pewnym czasie eksploatacji przestają spełniać swoją rolę. Należy pamiętać, że najbardziej szkodliwe dla całego układu hamulcowego – w tym tarcz i klocków – jest gwałtowne hamowanie oraz natychmiastowe ruszanie po zahamowaniu. Taka jazda grozi nawet spaleniem tarcz i klocków. Aby układ zdążył się schłodzić, należy po szybkim hamowaniu odczekać chwilę przed ponownym ruszeniem z miejsca.

Pamiętajmy, tarcze oraz klocki stanowią  „duet”, więc zniszczone lub nadmiernie zużyte klocki będą powodowały szybsze niszczenie tarcz. Należy wymieniać je, gdy tylko zaobserwujemy oznaki świadczące o tym, iż czas ich prawidłowego funkcjonowania dobiegł końca.

Cały układ hamulcowy jest również mniej narażony na uszkodzenia, gdy hamujemy silnikiem, a hamulec wciskamy dopiero w ostatnim możliwym momencie. Jeśli natomiast jesteśmy zmuszeni, by często wykorzystywać hamulec, np. podczas pokonywania krętych górskich tras, pamiętajmy, by robić to delikatnie. Dzięki temu tarcze zdążą odprowadzić ciepło.

Kiedy wymienić klocki hamulcowe?

Kiedy należy wymienić klocki hamulcowe? Niektórzy uważają, że decyduje o tym ilość przebytych kilometrów. Nie zawsze jest to jednak słuszne rozwiązanie, ponieważ każdy kierowca porusza się po nieco innym terenie i kieruje samochodem w odmienny, charakterystyczny dla siebie sposób. Czy istnieje więc jakaś inna metoda?

Sprawdzanie stanu technicznego klocków hamulcowych w naszym serwisie Volvo Car Kalisz jest  stałym elementem dorocznego przeglądu auta. Jednak to nie wszystko. Jeśli w czasie codziennego użytkowaniu pojazdu zauważysz niepokojące symptomy, takie jak pisk podczas hamowania, nadmierne drgania, wydłużona droga hamowania, a także „odbijanie” pedału, powinieneś zgłosić się do serwisu. Powyższe sygnały świadczą bowiem o tym, że klocki uległy zużyciu i nie pełnią już dobrze swojej funkcji. Przy wymianie klocków hamulcowych w naszym serwisie  mierzymy również stan i grubość tarczy hamulcowej.

Kiedy wymienić tarcze hamulcowe?

Elementy tarcz hamulcowych zużywają się znacznie wolniej, jednak wciąż podlegają codziennej, wzmożonej eksploatacji. O ich złym stanie technicznym mówią nam objawy podobne do tych opisanych powyżej: trudne hamowanie, niepokojące odgłosy i drgania, które przybierają na sile. O żywotności tarcz decyduje m.in. to, z jakiego materiału są wykonane i jaka jest ich konstrukcja – warto więc wybierać części wysokiej jakości w autoryzowanym serwisie.

Należy jednak pamiętać, że powolne zużywanie to nie jedyny problem, z którymi możemy się spotkać. Podczas dorocznego przeglądu nasz mechanik sprawdza również różnego rodzaju skrzywienia, które powodują drgania w okolicy kierownicy lub całego zawieszenia.

Warto wspomnieć o tym, że szkodliwy wpływ na tarczę hamulcową ma jej nierównomierne schładzanie. Może się ono zdarzyć np. w sytuacji, w której, po ostrym hamowaniu, wjedziemy w kałużę. Tarcza, ochlapana zimną wodą, może znacząco się skrzywić, a niekiedy nawet pęknąć. Do tego typu deformacji może również prowadzić: uderzenia w krawężnik całym kołem lub nieprawidłowe wyważenie koła.

Czym skutkuje brak wymiany tarcz i klocków?

Zaniechanie takiej wymiany może mieć bardzo poważne konsekwencje. Jeśli tarcze  i klocki będą niesprawne, niesprawny stanie się również cały układ. Nie może być wtedy mowy o bezpiecznej jeździe. W trosce o życie i zdrowie swoje, pasażerów oraz wszystkich innych uczestników ruchu drogowego zachęcamy do systematycznego kontrolowania stanu klocków i tarcz hamulcowych. Nasi doradcy na każdym przeglądzie informują klientów o grubości okładziny klocka hamulcowego i przewidywanym dystansie pozostałym do przejechania.

Dodatkowo zalecamy również wymianę płynu hamulcowego co 2 lata. Płyn hamulcowy pochłania wilgoć z otoczenia i traci swoje właściwości, przez co dodatkowo układ hamulcowy koroduje.

 

 

Przykładowe ceny usług z rabatem powyżej 30%
Nazwa usługi
Cena od przed rabatem*
Cena od po rabacie*
Klocki przód
964
675
Klocki tył
778
545
Tarcze klocki przód
1676
1173
Tarcze klocki tył
1640
1148
Wycieraczki
258
180

Oferta obowiązuję do 10.02.2025 r.

*Cena podana w ofercie jest najniższą ceną usługi w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki ceny (promocji).

Masz więcej pytań?

Skontaktuj się z naszym doradcą lub umów się na przegląd poprzez formularz.

Adrian Kowalczyk
Doradca serwisowy

+48 726 066 600
serwis@grupalis.dealervolvo.pl

Kacper Kidoń
Doradca serwisowy

+48 726 066 600
serwis@grupalis.dealervolvo.pl

Nie znalazłeś wymarzonego auta? Napisz do nas lub zadzwoń +48 726 066 600

Zapytaj o szczegóły

Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 2 godzin
(w godzinach pracy salonu).

* Pola obowiązkowe

Wpisz swoje imię
Wpisz swoje nazwisko
Wpisz swój numer telefonu
Wpisz prawidłowy adres e-mail (np. jan.kowalski@workmail.com)
Wybierz kategorię
Wpisz wiadomosc

Administratorem Twoich danych osobowych pozostawionych w związku z wiadomością będzie Volvo Car Poland sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ulicy Puławskiej 558/560 (02-884 Warszawa). Więcej ›

Twoje dane osobowe będą przez nas przetwarzane w celu: obsługi sprawy, w związku z którą do nas piszesz. W zależności od przedmiotu przedstawionej sprawy może zaistnieć różna podstawa prawna przetwarzania Twoich danych osobowych. Podstawą prawną przetwarzania może być art. 6 ust. 1 lit. b) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) tj. wiążąca nas umowa lub podjęcie działań przed zawarciem umowy, jeżeli sprawa w związku z którą z nami się kontaktujesz dotyczy łączącej nas umowy lub podjęcia działania na Twoje żądanie przed zawarciem umowy. Podstawą prawną przetwarzania może być również art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. nasz prawnie uzasadniony interes polegający na możliwości udzielania odpowiedzi na kierowane pytania lub przekazywaniu informacji, jeżeli piszesz do nas np. w celu uzyskania informacji o naszych produktach, czy ofercie, a także art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, tj. ciążący na nas obowiązek prawny, jeżeli sprawa, w związku z którą z nami się kontaktujesz, wynika z obowiązujących przepisów prawa, np. w momencie, gdy piszesz do nas z prośbą o realizację prawa, które przysługuje Tobie na mocy przepisów o ochronie danych osobowych. Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe również w celu poprawy jakości świadczonych usług, w szczególności obsługi posprzedażowej. Podstawą prawną przetwarzania w tym celu jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. nasz prawnie uzasadniony interes polegający na możliwości udoskonalania świadczonych przez nas usług, w tym poprawy działania naszego biura obsługi klienta. Ponadto będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe w celu możliwości ustalania, dochodzenia i obrony przed roszczeniami, który stanowi nasz prawnie uzasadniony interes. Podstawą prawną przetwarzania w tym celu jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

Przysługuje Tobie prawo do: dostępu do treści Twoich danych oraz prawo ich sprostowania, przeniesienia, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także - w odniesieniu do przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO - prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją.

Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutajMniej ‹

Więcej › Jeżeli wyrazi Pan/Pani zgodę, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez administratora - Volvo Car Poland sp. z o.o., ul. Puławskiej 558/560 (02-884 Warszawa) (VCP), na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), w celu marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo. Informujemy, że: podanie danych jest dobrowolne; może Pan/Pani w każdej chwili wycofać zgodę (w tym przy użyciu danych kontaktowych administratora lub inspektora ochrony danych), przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; z inspektorem ochrony danych VCP może się Pan/Pani skontaktować przy użyciu adresu mailowego: globdpo@volvocars.com; odbiorcami Pana/Pani danych osobowych mogą być podmioty świadczące usługi na rzecz VCP, w tym: dostawcy usług marketingowych i IT, autoryzowani dealerzy Volvo, podmioty z grupy kapitałowej Volvo oraz partnerzy oferujący produkty Volvo Car Financial Services (np. kredyty, leasingi i ubezpieczenia); dane osobowe będą przechowywane przez czas potrzebny do realizacji naszych celów marketingowych lub do momentu skutecznego wycofania przez Pana/Panią zgody na przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych w tym celu; przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania i przeniesienia (wniosek o realizację tych uprawnień można złożyć pod adresem: https://www.volvocars.com/pl/subject-rights-request-form), a także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych; Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane również w formie profilowania online i profilowania społecznościowego, które będzie polegało na zbieraniu i agregowaniu Pana/Pani danych w celu stworzenia profilu klienta i przedstawiania materiałów reklamowych i ofert lepiej dostosowanych do Pana/Pani potrzeb. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych w sieci Volvo zamieściliśmy na stronie: polityka prywatności. Mniej ‹
To pole jest obowiązkowe
Zaznacz formę kontaktu
Zaznacz formę kontaktu

1 Zgoda konieczna, aby Volvo Car Poland sp. z o.o. mogła przetwarzać Pana/Pani dane osobowe w celach marketingowych i miała możliwość przekazywania Panu/Pani treści o tym charakterze.

2 Zgoda konieczna, aby Volvo Car Poland sp. z o.o. mogła przekazywać Panu/Pani treści marketingowe poprzez kontakt telefoniczny w formie połączeń głosowych.

3 Zgoda konieczna, aby Volvo Car Poland sp. z o.o. mogła przekazywać Panu/Pani treści marketingowe poprzez wiadomości e-mail/SMS.

Bez zgody oznaczonej 1 oraz co najmniej jednej ze zgód oznaczonych 2 i 3 nie będziemy mogli przekazywać Panu/Pani treści dotyczących produktów oraz usług marki Volvo wskazanymi powyżej kanałami komunikacji.

Dealer Grupa Lis otrzymał twoją wiadomość

Wszystko poszło zgodnie z planem. Nasz pracownik skontaktuje się z Tobą w ciągu 2 godzin
(w godzinach pracy salonu).